Czytając „Opowieści z Narnii” C. S. Lewisa, uczniowie gromadzili różne przedmioty związane lub odnoszące się do treści utworu i jego świata przedstawionego. Zebrane eksponaty czekały w pudełkach po butach na ustalony termin omawiania lektury. Wtedy też pudełka zostały przerobione na szafy, bo tytuł książki to przecież „Lew, czarownica i stara szafa”. A w środku pudełkowych szaf znalazło się prawie całe królestwo Narnii, ze śniegiem z waty, ubrankami i futerkami, z lwem-figurką, lalką-czarownicą, z postaciami bohaterów pierwszo-, drugoplanowych, z flakonikiem eliksiru, plastikowymi mieczami, tarczami i różnymi innymi elementami treści tego niezwykłego utworu.
I teraz można było wykorzystać tak przygotowane materiały jako samodzielnie wykonaną dydaktyczną pomoc naukową do omawiania lektury na lekcjach, do rozwiązywania zadań w zeszycie lektur, a potem po lekcjach – jeszcze jako zabawki do rozwijania kontaktu z przeczytaną książką.
W maju nastąpił wyczekiwany przez wszystkich moment prezentacji lekturowych pudełek. Uczniowie podczas lekcji języka polskiego przedstawiali zawartość swoich pudełek, a przy okazji odpowiadali na pytania koleżanek i kolegów dotyczące pokazywanych przedmiotów. Okazało się, że wyobraźnia i kreatywność piątoklasistów nie znają granic. W pudełkach znalazło się mnóstwo interesujących przedmiotów, a uczniowie bezbłędnie wykazywali ich związek z lekturą.
Projekt edukacyjny
kl. V
- pudełka z lekturą „Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa”